مدیر اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای اهواز گفت: تنها راه برون رفت از بحران تنش آبی در خوزستان تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قباد حاجی زاده مدیر اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌ها و سازمان‌ها بسیار با اهمیت است و موفقیت و دوام آن‌ها به عملکردشان بستگی دارد.

او بیان داشت: مقرر شده تا کارگروهی با محوریت استانداری، آب و فاضلاب اهواز، توزیع نیروی برق استان و اهواز، آبفای استان، سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه تشکیل تا در خصوص حل مشکل آب تبادل نظر کنند و این شرکت در کنار تمام سازمان‌ها برای عبور از تنش آبی خوزستان آماده هرگونه همکاری لازم است.

حاجی زاده افزود: با تعامل با رسانه‌های استان تمام تلاش خود را برای جلب رضایت شهروندان و ارائه خدمات بهتر به کار خواهیم گرفت.

علیرضا کریمی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان نیز گفت: راهکار‌های تخصصی درخصوص حوزه آب را باید به مسئولین و متخصصین این حوزه واگذار کرد و از آن‌ها برای جلوگیری از مشکلات کمک گرفت.

او با بیان اینکه باید مناطق بحرانی در سطح شهر اهواز شناسایی و در خصوص رفع مشکل آن‌ها اقدام کرد، افزود: شبکه آب و فاضلاب اهواز توان دفع حجم فاضلاب شهری را ندارد و باید شبکه آب و فاضلاب گسترش یابد.

مهران مومن غریب مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به زمان بندی انجام پروژه‌ها در استان گفت: سازمان‌ها باید برای پروژه‌های خود زمان بندی تعریف کنند و شروع و پایان پروژه‌ها را اعلام کنند.

او افزود: همزمان با توسعه شهری زیرساخت‌های شبکه آب و فاضلاب توسعه نیافته، به همین دلیل شاهد وقوع اتفاقاتی از قبیل آب گرفتگی در سطح معابر شهری و ... هستیم.

مومن غریب ادامه داد: سیستم طراحی شده برای دفع آب‌های سطحی در اهواز برای حدودا ۲۰ میلیمتر بارندگی طراحی شده است و چنانچه بیش از این اندازه بارندگی داشته باشیم شاهد آبگرفتگی‌های فراوانی در نقاط مختلف شهر خواهیم بود.

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: امسال به دلیل رعایت نکردن الگوی کشت در استان اتفاقاتی ازقبیل کمبود آب برای زراعت و دام در مناطق پایین دست روخانه کرخه به وجود آمد که با رها سازی آب از سد کرخه تا حدودی مشکل این مناطق برطرف شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: با رها سازی آب از سد سیمره در استان لرستان به سمت خوزستان می‌توانیم آب مورد نیاز کشاورزی استان را تا آبان ماه ۱۴۰۰ تامین کنیم در غیر اینصورت با مشکل جدی کم آبی روبرو خواهیم شد.

انتقال شفاف وقایع رخ داده در خوزستان

داوود سلیمانی مسئول هماهنگ کننده روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق اهواز (نیروگاه رامین) نیز گفت: روابط عمومی‌ها باید واقعیت‌ها را به رسانه‌ها منتقل کنند تا وقایع و اتفاقاتی که در استان رخ می‌دهد به صورت شفاف به مردم منتقل شود.

او بیان داشت: با بیان اینکه رسانه‌ها با روابط عمومی‌ها تعامل ندارند و در سازمان‌ها روابط عمومی‌ها نمی‌توانند همه مسائل سازمان را به رسانه‌ها بازگو کنند و همین عامل باعث ایجاد شبهه در افکار عمومی می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: برای انتقال اخبار سازمان‌ها می‌توانیم از «سازمان‌های مردم نهاد» استفاده کنیم، زیرا این سازمان‌ها از جنس مردم و صدای مردم هستند و همین عامل باعث می‌شود تاثیر گذار باشند.

علی سلیمانی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه دغدغه مسئولان دغدغه شهروندان است اظهار داشت: دغدغه‌ای که مسئولان در سازمان‌ها دارند دقیقا پاسخگو بودن به مطالبه گری شهروندان است.

او افزود: آب شرب در خوزستان کیفیت مطلوبی ندارد و باید تلاش کنیم تا کیفیت و فشار پمپاژ آب در شبکه لوله کشی افزایش پیدا کند.

سلیمانی با بیان اینکه شبکه لوله کشی آب در اهواز فرسوده است، تصریح کرد: شبکه آب در برخی نقاط شهر اهواز قدیم و فرسوده است که با اصلاح آن از هدر رفت آب در شبکه جلوگیری و سالانه صرفه جویی بالایی داشته باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار